Sunday, 26 October 2014

Jeruk mangga asam boi

Fenomena kot kan jeruk mangga asam boi ni.. huhuhuhu.. ku pun dah terjebak.. kebetulan balik kg dan banyak plak mangga kat rumah ni.. alang2 bersepah xmakan ku buat lah jeruk asam boi ni... tp xbleh nak makan lagi.. huhuhu.. xcukup 5 jam lg di simpan..

Ni nak share bahan-bahan untuk wat jeruk tu.. mudah je pun..

Jeruk mangga asam boi

Bahan-bahan :
- mangga
- asam boi
- cili padi
- garam
- gula

Cara-caranya :
1) mangga di buang kulit dan di potong ikut suka.
2) basuh mangga dan tos kan.
3) potong cili layang-layang
4) campur mangga, cili, asam boi. Di kacau sehingga bercampur.
5) tambah garam sedikit dan gula lebih sket. Sebab nak rasa manis sedikit so gula letak byk.
6) gaul semua dan simpan sehingga 4 jam.

Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment