Saturday, 27 December 2014

Pray for pantai timur




Tadi berkesempatan pergi machang. Alang-alang lajak ke depan sket ke tanah merah. Nak menyibuk gak tu. Nak tengok sejauh mana bleh g. Lepas gak lah jambatan ke bandar baru tanah merah.





Air tengok melimpah dari sungai. Memang xnampak sempadan dah lah. Melaut. Subahanallah. Takut nyer tuhan je yang tau. Memang xbleh lepas lah nak g ke bandar tanah merah. Kami pun berpusing balik.






Hati risau tuhan je lah yang tau. Sepanjang perjalanan pergi dan balik banyak sangat bantuan ke arah kelantan di hantar. Ramai yang kata bantuan tak sampai hakikatnya memang payah nak ke ke daerah-daerah yang jauh sebab air terlalu lah laju. Dan heli hanya mampu menurunkan bantuan ke tempat-tempat yang boleh turun.

Sedih memang sedih. Perit lagi penderitaan mereka yang masih bertahan di rumah-rumah yang xtau bagaimana keadaan mereka.

Ya Allah lindungi lah mereka ini... selamat kan lah mereka... amin...


Pray for pantai timur





No comments:

Post a Comment